newheaven

Alla inlägg under juni 2012

Av Charlott Andersson - 29 juni 2012 07:08

jahopp, idag går jag in i vecka 35, underbart, bara 5 veckor kvar nu...

men de e segare än vanligt..

igår började jag med min diet.. inte äta nått extra, håller mig till mina 15kcal, har gått upp så mkt under den här graviditeten..

skrev ju häromdagen att vågen stod på 86,1 by the way så står de på 85,3 idag..

vem vet kanske hinner gå ner lite innan de e dags att kalva... kan ju alltid hoppas..

har fått lite svårt att få in mig lite.. eller inte svårt men man blir mätt på ingenting..


lätt att jag ska väga 58 kg innan nästa sommar... tror ni att jag fixar de... jag vet att ja kommer att göra de.! bara för att jag e helt jävla bra hahaha :)

sammanlagt så ska jag gå ner 27,3 kg... låter långt... men klarade man de sist så ska de väl inte vara några problem..., man mår faan så mkt bättre när man är tränad o hälsosam...

så byé bye fettsäck :)

Av Charlott Andersson - 28 juni 2012 07:05

Satan vilken natt..

igår gick jag och la mig vid 22, vaknade efter en och en halv timme då ja hade sån

jädrans värk i benet... sjukt jobbigt, vaknade flera gånger efter det, o hade assvårt att somna om...

men somnade till slut iallefall sen vaknade ja kl 5 igen då jag hade sånna jävla förvärkar...

dom är inte sköna direkt, skulle va skönt om allt sattes igång snart så jag slipper de här..

vill ha bebis nu..

slippa den stora magen, så att man kan röra sig som folk igen... ut o strutta runt med vagnen... :)

i morgon går jag in i vecka 35, bara 5 veckor kvar nu om jag inte går över tiden, vilket jag hoppas verkligen inte att jag gör..

det som är läskigt är att jag är hemma själv med nikita eftersom att marcus jobbar i norrköping o de tar ungefär en timme för honom att komma hem...

vet inte riktigt hur jag ska göra sen, när de väl gäller, om jag ska åka innan eller om jag ska vänta på honom.. beror nog helt o hållet på hur jävla ont jag har..

det skulle nog kännas bättre om jag åkte i förväg, fast kan ju alltid hoppas på att allt sätts igång under en helg, då han är ledig..


så vad ska man hitta på att göra idag,? en sväng till mormor kanske eller om jag o nikita går till sjukhusparken...

Min syster fyller hela 32 år idag, grattis till sig, hennes son fyllde även den 25 den här månaden... får väl se hur vi gör.... om vi går dit på en fika....

det är skitbra att fylla nära varandra, bara att slå ihop alla kalas...

kommer jag med göra med den lilla som finns i magen... den är beräknad den 3 augusti, själv fyller jag år den 14 augusti...

fast de skulle va skoj( eller skoj o skoj de vet ja inte riktigt om de e ) om den lilla kom en dag försent, alltså den 4 augusti, samma dag som min syster avled för exakt 7 år sen... hoppas på den lilla får en massa drag av marina...

men de kommer väl att märkas...



 



Finaste Marina.....  

Av Charlott Andersson - 27 juni 2012 12:30

herregud, idag ställde jag mig på vågen, den stod på 86,1 betyder att jag har gått upp 24 kg sen jag vart gravid,

men igår började jag dra ner på maten igen så jag äter bara 1500 kcal. måste komma in i det igen när ammningen börjar, så ska de nog bli bra.. de var så jag gjorde för att gå ner i vikt då jag gick hos dietisten, visseligen så tränade jag då. men så fort bebisen har tittat ut så blir det djulörundan två gånger om dagen...

efter jag har lämnat nikita i skolan och innan jag hämtar henne... betyder att jag får gå 1 ½ timme tidigare.. ser verkligen fram emot att få¨börja röra på sig igen...

sen när jag har kommit in i det igen ska jag köra igång med mina pass igen.. köra de som jag brinner för, step o aerobics... me like :) de kommer att gå 2 timmars promenad/ dag o sen ett svettigt pass... då är jag nog tillbaka där jag startade innan graviditeten nästa sommar...

hoppas bara att de kommer att gå lätt o smidigt så slipper jag sitta o må skit över vikten.

och jaaa jag vet att allt har varit värt allt... får ju en liten bebis... grejen e ju att man ´måste må bra i sig själv med,,,..



På fredag går jag in i vecka 35.. alltså bara 5 veckor kvar... ska bli så skönt när allt sätter igång... det har jag längtat efter... visseligen så kommer jag nog inte vara den kaxigaste tanke på att jag vet hur jävla fruktansvärt ont jag kommer att ha...


inte långt kvar tills vi får hämta vår snygga vagn... :)

tänkte att jag skulle lägga upp bilder på den så ni får se hur den ser ut...



     


men de var fan dyrt...

får även hem vår bilbarnstol.. de vart en akta nånting:)

men när man tänker efter så kanske det inte vart så dyrt... allt gick på 10600 kr....




Av Charlott Andersson - 21 juni 2012 06:28

i morgon går jag in i vecka 34, då var det bara 6 veckor kvar,,, jag tycker då att tiden går väldans sakta, längtar enormt mycket nu, sen vill jag slippa denna mage o kunna röra mig som folk... vet att jag har sagt de förut men denna graviditet har mest varit jobbig.. med illamående o huvudvärk, precis som den förra, kanske e de typisk flickgraviditeter.... hoppas att tiden rullar på...

har en tjejkompis som fick bebis här om dagen. 2 veckor för tidigt och är förstföderska.

det är faktiskt lite ovanligt de brukar oftast gå över tiden... :)



Får se om de blir en flytt till norrköping, inget jag vill göra men de blir fan dyrt att hålla på att pendla så här för marcus.. så vad fan ska man göra,

skönt e de att man har fått ordning på ekonomin iallefall, vart ju jättemkt knas med flytten hit...

o angående flytt till norrköping, mycket som snurrar i huvudet, dels för nikita, känns som att jag bara kommer att förstöra för henne med skolan, vänner osv, så det är mkt funderingar... men förstår marcus med skulle bli faan så mycket billigare för oss. då slipper han pendla 3000 varje månad.. sen gillar han inte katrineholm... eller rättare sagt han hatar katrineholm..




Av Charlott Andersson - 18 juni 2012 11:29

man kan ju undra vart detta ska sluta..

börjar bli nojjig om jag kommer att se ut så här eller om jag kommer att gå ner utan ansträngning..

kan ju alltid hoppas på de..

hoppas bara på att man kommer in i träningen igen, måste de. men de e bara att knata med barnvagnen, djulörundan morgon och kväll så ska de nog gå bra o äta mina 1500 kcal/dag


nu är det som sagt inte långt kvar.. 6 ½ vecka kvar om lilla tuva kommer då de e planerat.. fast jag hoppas lite tidigare, är nått sjukt trött på att gå så här... den här gången är jag inte nervös, jag vill bara få det överstökat, vet att de gör galet ont.. men vill ha tillbaka min kropp,



tänkte även lägga ut bilder på den nya barnvagnen som vi ska hämta om en månad ungefär..

Supernöjd :)

galet dyrt med behövande saker.

Av Charlott Andersson - 14 juni 2012 07:04

imorgon går jag in i vecka 33.

o jag blir bara mer o mer tröttare på att vara gravid...

hur satan ska jag bli av med alla dessa kg som ja har lagt p¨å mig under graviditeten..

23 kg,, de ganska mkt..




idag har nikita avslutning sen är det bara 1½ timme kvar i skolan i morgon... '

hon tycker nog de ska bli skönt att få vara hemma ett tag...

hoppas att värmen kommer, inte för min del eftersom jag är höggravid. men de kan va skoj för henne...


Så vad händer i sommar? Vad ska ni göra?

Av Charlott Andersson - 13 juni 2012 06:47

då var det inte många dagar kvar i skolan för nikita.

och hon är tröttare än någonsin, allt verkar ta lång tid för henne idag..

fast nu är det bara idag o sen i morgon sen e de sommarlov,

På fredag ska hon tillbaka till skolan fast då går de bara 1'½ timme... känns ju lite meningslöst kan man tycka.. men de e ju så när de är tvungna att göra vissa timmar per år.. jäkla larv...


på fredag går jag in i vecka 33. bara 7 veckor kvar,, o satan vad tiden går sakta..

kommer att kännas som 7 år.. är nått fruktansvärt trött på att gå runt och vara gravid. och att man kan knappt vända och vrida på sig... vill bara att allt ska sättas igång...

tur att allt är över snart..

Av Charlott Andersson - 8 juni 2012 15:23

Nu börjar de kännas sakta men säkert,

Idag går jag in i vecka 32, den sista veckan har jag börjat känna av lätta förvärkar, mensvärk.

svårt att röra sig,, massa obehag i mage. ont i ryggen, o allmänt skum känner jag mig.

hoppas på att de sista 8 veckorna går fort, nu vill jag se min bebis. och sen kommer de dröja länge, länge innan jag vill bli gravid igen, denna graviditet har varit sjukt jobbigt...


hoppas på att lilla Tuva kommer lite tidigare. :)


passar på att städa här lite hemma innan marcus kommer hem, har inge sug för nått.

ska bli skönt med lite helg,

NIkita har bara en vecka kvar i skolan sen är det sommarlov. sen är det inte långt kvar tills bebisen kommer om den nu får för sig att komma på BF 3 August.

Med nikita så gick jag över 5 dagar.

Ska bli skönt att få vara hemma sen o umgås med nikita, bara hon och jag,.. jag kommer nog få mycket hjälp av henne. hon är så duktig min lilla tjej... och hon älskar småttingar, tycker hon är grymt duktig på att ta hand om mindre.. Mata, byta blöja, hålla

det kommer att behövas sen när marcus jobbar hela dagarna... :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards